Grădiniţa este un loc
unde se exercită o activitate modelatoare, ce se raportează la stadiul de
dezvoltare psihofizică, caracteristică vârstei preşcolare.
În ultimul timp se acordă o mai mare importanţă necesităţii educării ecologice a copilului în grădiniţă, făcând transferul de dragoste şi respect pentru tot ce ne înconjoară de la noi, adulţii, spre cei mici, acum când începe drumul cunoaşterii.
În ultimul timp se acordă o mai mare importanţă necesităţii educării ecologice a copilului în grădiniţă, făcând transferul de dragoste şi respect pentru tot ce ne înconjoară de la noi, adulţii, spre cei mici, acum când începe drumul cunoaşterii.
Curiozitatea copilului de a cunoaşte tot ceea ce-l înconjoară, de a afla cât mai
multe despre natură şi cauza unor fenomene, ne-au determinat pe noi,
educatoarele Grădiniţei cu Program Normal nr.1 Baia, să transformăm această
sete de cunoaştere într-o activitate intelectuală intensă.
Pornind
de la această idee am iniţiat
şi desfăşurat în grădiniţă
activităţi cu scopul de a educa copiii şi
comunităţile locale pentru păstrarea unui mediu mai curat şi mai sănătos,
pentru utilizarea raţională a resurselor naturale
şi menţinerea echilibrului ecologic, în vederea conservării naturii pentru generaţiile
următoare.
Interesul
şi dragostea pentru natură sunt, la majoritatea copiilor, instinctive. În plus,
comportamentele şi convingerile formate copiilor la o vârstă cât mai fragedă
sunt cele care se păstrează cel mai bine toată viaţa. De aceea, în educaţia
realizată în grădiniţă trebuie să pornim de la interesul firesc al copiilor
pentru plante şi animale, pentru ceea ce reprezintă, în general, natură pentru
ei. În cadrul activităţilor desfăşurate cunoştinţele
au fost dobândite prin descoperire, acţionând
concret, în natură, săpând, plantând flori, copăcei, îngrijind spaţii
verzi, lucrând cu deşeuri şi materiale refolosibile.
Copiii sunt învăţaţi să
folosească tot ceea ce natura le oferă, să colecteze materiale refolosibile,
materiale din natură, înlocuind jucăriile şi materialele didactice din grădiniţă.
Implicarea şi
formarea copiilor ca protectori ai naturii reprezintă în esenţă o dezvoltare
armonioasă a acestora.
Aşadar,
să-i învăţăm pe copiii noştri că „pământul, cu tot ce are el, este mama
noastră şi că tot ceea ce i se întâmplă pământului, va ajunge să li se întâmple
şi copiilor acestui pământ”
Sieux
Seattle
Prof.
înv. preşcolar Nechita Monica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu