Pagini

duminică, 8 decembrie 2013

CREATIVITATE ŞI IMPLICARE



„Rădăcinile învăţăturii sunt amare , dar fructele sunt dulci „

Pentru că în perioada 16 – 24 noiembrie 2013 a fost săptămâna Educaţiei Globale , clasa a V-a B, împreună cu diriginta clasei, profesor Pavel Alina, au hotărât să îşi aleagă ca temă de discuţii (fără însă a o epuiza) „Şcoala de ieri, de azi , de mâine”.

Eram entuziasmaţi la gândul că tema aceasta ne va purta într-un trecut pe care nu-l puteam ştii decât din vorbele bunicilor şi străbunicilor noştri. Prezentul se presupune că îl trăim, iar viitorul las’ pe noi, ni-l vom imagina cum nu se poate mai frumos şi vom plăsmui o şcoală a viitorului ! …
            Ne-am făcut un plan şi bineînţeles şi o listă de invitaţi: părinţi, bunici, vecini, pensionari.
            Ca să pătrundem mai bine în trecut, ne-am gândit să ne îmbrăcăm în costume populare şi să citim pasaje din Creangă („Amintiri din copilărie”) despre Smărăndiţa şi Calul Bălan, despre bădiţa Vasile şi alte păţanii ale lui Nică de la şcoală. L-am admirat încă o dată pe domnu’ Trandafir pentru blândeţea şi dragostea sa pentru şcoală şi elevi şi bineînţeles că am fost cu toţii de acord că nu ne-am dori un profesor ca domnul Vucea.
Câte nu ne-am dorit să mai vorbim ?!  De abia dacă am lăsat pe cei câţiva părinţi pe care i-am avut invitaţi, să ne spună câte ceva din viaţa lor de elev. Că doar şi bunicii au ţinut să ne informeze despre zilele lor îndepărtate de şcoală. Şi, pentru că nu au fost de faţă, i-am interogat noi , iar aici ne-am întrecut care mai de care cu informaţii cam greu de crezut (patru clase, scris pe tăbliţă cu plumb, fără teme acasă...).                                                                                                               
       Această lecţie (de viaţă) a trecut pe nesimţite... Câte nu mai aveam de spus, dar clopoţelul  a sunat şi , ca niciodată, pe feţele tuturor a apărut un mare regret. Dar doamna dirigintă ne-a promis că pe data de 5 decembrie vom avea o continuare a activităţii de azi sau o „soră geamănă  a ei”, care va dura mai mult.

Prof. Pavel Alina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog