Pagini

duminică, 8 decembrie 2013

ARC PESTE TIMP



Râu moldav şi ţărm finit
Povestea nu s-a sfârşit:


Sunt Stoleru Nicolae
Ce – am dat numele măreţ
Şcolii voastre de la Baia
Şi altor oameni   semeţi.
Dascălii de pe atunci
Spuneau copiilor prunci.
Cuvântul învăţător
Era rostit mai uşor.
Acum nu mai  e aşa,
Cum era pe vremea mea:
Copiii umblau desculţi,
Aveau sudoare pe frunţi.
Azi, văd chipul de copil
Neîmplinit şi mai umil.
Văd o joacă nejucată,
Văd câmpie neumblată...
Eu, Stoleru Nicolae,
Aş veni la voi în sat
Să văd ce s – a mai păstrat,
Dacă omul e curat,
De copilul e copil,
De creştinul e creştin.

Copilul:
Dascăl sfânt , la noi în sat
Tot a nins şi a plouat,
Apele tot s – au purtat,
Câmpurile s- au arat,
Dar de tine n – am uitat...
Ştii, bătrâne, şcoala mea
Se numeşte ca mata.
Azi, aici e sărbătoare
Pentru mic şi pentru mare.

                               ed. Macovei Floreta Rada

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog