Pagini

joi, 4 martie 2010

“Pădurea – fereastra planetei”


          Inspiraţi de multitudinea acţiunilor realizate pentru protejarea mediului înconjurător , încurajaţi de mesajele  din Revista „Cutezătorii” , dornici de a deveni „mesageri ai mediului”, elevii clasei a III-a B şi-au propus să deruleze în acest an şcolar programul „Să învăţăm despre pădure” subintitulat “Pădurea – fereastra planetei
            Implementarea acestui proiect era necesară, deoarece „Pădurea constituie aurul verde” „plămânul Planetei” şi descoperind misterele acesteia elevii vor putea contribui la păstrarea unui mediu sănătos.
            Avem experienţă în activităţi ecologice pe care le-am desfăşurat cu succes în anul trecut. „Şi acţiunea ta contează” a constituit o activitate de care suntem mândri. Împreună cu elevii clasei a VII-a B , am organizat o acţiune de ecologizare în centrul şi în parcul comunei.          
Am fost foarte încântaţi când oamenii ne-au admirat şi au înţeles mesajul acţiunii noastre, iar copiii de la grădiniţă ne-au urmat exemplul
Ce poate fi mai important decât faptul că în următoarele zile copiii nu mai aruncau ambalajele la întâmplare, ci le puneau la coş ? Eram foarte mândri că am reuşit să sensibilizăm oamenii, dar în acelaşi timp comuna noastră să fie curată.
            Activităţile noastre au continuat cu expoziţii de desene „Salvaţi Planeta” , dar şi cu o PARADĂ DE MODĂ ECO .
            În acest an  şcolar, ne vom intensifica activitatea.
Debutul l-a constituit o drumeţie organizată în pădurea comunei , în luna septembrie, având drept scop cunoaşterea acesteia. Deplasarea s-a realizat cu bicicletele, mijloace de transport nepoluante, dând astfel un semnal pentru păstrarea unui aer curat.
            Elevii au înţeles importanţa pădurii, câţi ani îi trebuie unui copac să crească. Cunoscând „povestea hârtiei”, au conştientizat cât de important este să păstreze cărţile şi caietele, să le folosească cu discernământ, contribuind astfel la protejarea pădurii .

            Impresiile copiilor s-au concretizat în compuneri, desene şi colaje cu materiale din natură. Fiecare elev şi-a constituit un portofoliu pe care îl vor completa până la sfârşitul anului şcolar. Este doar un început neînsemnat pentru a salva o Planetă, dar sperăm ca exemplul nostru să fie urmat de câţi mai mulţi elevi din şcoală şi din alte colţuri ale ţării.

MESAJUL nostru este:
Iubiţi natura preacurată ,
Când încă nu e prea târziu ,
Elevi şi dascăli  ,laolaltă ,
Să mai păstrăm pământul viu !
                                                    Înv. Florica Zaharia


Impresii din drumeţie
         E prima săptămână din anul şcolar al clasei a III-a.
Doamna învăţătoare ne-a propus să mergem în drumeţie în pădure, să-i descoperim frumuseţea şi tainele ascunse.
            Ce bucuroşi eram!
Am pornit toţi cu bicicletele până în satul Bogata, am urcat dealul şi iată-ne ajunşi în mijlocul pădurii înconjuraţi de copaci falnici, a căror frunze deveneau ruginii.
            Fiecare elev şi-a ales câte un copac. Eu mi-am ales un brăduţ şi i-am pus numele „Verzişor” pentru că el este tot timpul verde. La Crăciun mă voi gândi la el şi sper că n-o să-l taie nimeni, să nu se usuce în zadar.
            La întoarcere am cântat şi ne-am bucurat că am aflat lucruri interesante despre pădure.

Mleşniţă Evelina, clasa a III-a B
                                                            
              Astăzi este o zi frumoasă de toamnă. Doamna învăţătoare ne-a prezentat proiectul „Pădurea- FEREASTRA PLANETEI”.
                 Pentru a cunoaşte pădurea organizăm o drumeţie. Ne deplasăm cu bicicletele până la marginea pădurii, apoi ne aventurăm în mijlocul acesteia.
Peisajul era magnific şi atmosfera de neuitat…foşnetul frunzelor îţi trezea o stare de mister, de teamă şi un fior ce te pătrundea din cap până în picioare.
                 Doamna ne-a explicat despre importanţa pădurii, iar noi am primit drept sarcină să ne alegem un copac preferat pe care să-l prezentăm. Eu am ales un carpen deoarece avea o formă deosebită şi mi s-a părut ca fiind cel mai interesant dintre toţi.
                 Vegetaţia din pădure încă nu era moartă. Muşchii erau prezenţi pe pământul umed, iar fiecare am cules conuri de brad, frunze multicolore, ferigă  şi alte plante pe care să le folosim la orele de abilităţi practice.
                 Cât de important este să ocrotim pădurea, să păstrăm natura mereu vie şi curată!
                 Impresionată de tot ce am învăţat şi am văzut, oricând aş repeta această frumoasă experienţă. Pot spune că pentru mine a fost cea mai minunată zi!

Biserică Diana, clasa a III-a B
                                                             
Era o dimineaţă de toamnă.
Împreună cu doamna învăţătoare am pornit în drumeţie, cu bicicletele, spre pădurea din Bogata. Ajunşi la destinaţie, am lăsat bicicletele şi am urcat dealul. Ce deal abrupt era! Ce greu a fost să-l urcăm!
            În sfârşit am ajuns în pădure şi am început să o explorăm. Doamna învăţătoare ne-a propus să ne alegem un copac pe care să-l descriem. Eu am preferat să aleg un arbore uscat şi rupt de vânt de care n-a avut nimeni grijă.
            Pentru ca să înţelegem importanţa pădurii am cules conuri de brad, conuri de pin, muşchi de copac, ferigă, diferite frunze, rădăcini de plante şi scoarţă de copaci. Acestea le vom folosi la orele de educaţie plastică şi abilităţi plastice să realizăm colaje, desene pentru expoziţia din şcoală.
            M-a impresionat un copac „comic”, care avea crengile orizontale, iar vârfurile îndreptate spre văzduh.
            Nici nu am observat când a zburat timpul. Pădurea ne-a fascinat cu toate minunăţiile ei.
            Ce interesant şi distractiv a fost în drumeţie!
Dediu Andrei,clasa a III-a B

Bookmark and Share

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog