Programele JA se derulează în şcoala noastră din 2004. Printr-o mare diversitate de activitati: jocuri, scenarii, jocuri de rol, dialoguri creative, lucru in echipa la mici proiecte de afaceri, copiii se familiarizează cu realitatea economica, experimentează situaţii similare celor din viata reala, invada sa ia decizii raţionale si sa acţioneze responsabil in folosirea resurselor de care dispun.În anul şcolar 2009-2010 sunt în derulare următoarele programe:
Sensul banilor permite elevilor accesul către o mai buna înţelegere a rolului banilor in societatate, a consumului si a economiilor. Se spune ca "Banii vorbesc intr-o limba pe care o intelege toata lumea" iar prin intermediul setului de activitati individuale si de grup propuse de programul Sensul banilor, elevii se familiarizeaza cu particularitatile acestui limbaj. Elevii sunt incurajati sa utilizeze gandirea creativa si cea analitica pentru a dobandi abilitati de management al banilor si de adoptare a deciziilor care au consecinte financiare. Conceptele introduse tinerilor prin acest program sunt:Afacere – Antreprenor – Bani - Cercetare de piata – Cheltuiala - Cont bancar – Depozit – Dobanda – Etica – Inselaciune - Liber profesionist - Managementul banilor – Mentor - Plan de afaceri – Profit – Retragere - Venit.Abilitatile pe care elevii le dobandesc in urma participarii in program sunt:Analiza informatiilor - Lucrul pe calculator – Cercetare - Fundamentarea si adoptarea deciziilor - Interpretarea datelor - Gandire analitica. Programul se derulează la clasa a VII a B ca activitate extraşcolară îndrumată de prof. Chirilă Olimpia
Banii şi bugetul personal răspunde cerinţelor de strategie şi finalitate a procesului educaţional dar în primul rând cerinţelor de educaţie economică în condiţiile sprijinirii tinerei generaţii în vederea adaptării cât mai rapide la principiile economiei de piaţă. Acest program încearcă ca pe parcursul unui an şcolar să-l facă pe elev să cunoască: moduri de administrare a banilor. Intreaga activitate a elevilor se desfăşoara prin interactiune cu mecanismele economice, ei se familiariza treptat cu modul de gandire economic si îşi exerseza comportamente eficiente..
Elevilor li se oferă posibilitatea de a învăţa cum să administreze banii ,deprinderi care ii ajuta indiferent de situatia lor financiara. Cursul ofera o cale prietenoasa de a aborda probleme oarecum aride ale domeniului studiat,pornind de la actiuni simple legate de cheltuieli, economisire si investire a banilor personali. Programul se derulează la clasa a VII a A ca activitate extraşcolară îndrumată de prof. Chirilă Olimpia
Comunitatea noastră este conceput pentru a dezvolta concepte economice şi a ii înzestra pe elevi cu informaţii, reguli de acţiune si abilitaţi pentru a intelege constituirea si funcţionarea familiei, rolul si interdependenta membrilor ei.
Scopurile programului sunt:
• extinderea programei de studii sociale prin concepte şi aptitudini care vizează economia de piaţă şi de comunitatea de afaceri;
• dezvoltarea interesului elevilor pentru lumea afacerilor.
• formarea unei perspective economice asupra propriei persoane oferirea de instrumente teoretice si practice pentru intelegerea rolurilor jucate de oameni în economie ca angajaţi, consumatori,intreprinzatori;
• conştientizarea de către elevi a importanţei educaţiei pentru viitorul lor
Programul se derulează la clasa a III a B ca activitate extraşcolară îndrumată de înv.Zaharia Floarea
Familia mea este conceput pentru a dezvolta concepte economice şi a ii inarma pe
elevi cu informaţii, reguli de acţiune si abilitati pentru a intelege constituirea si funcţionarea familiei, rolul si interdependenta membrilor ei.
Scopurile programului sunt:
• extinderea programei de studii sociale prin concepte şi aptitudini care vizează economia de piaţă şi de comunitatea de afaceri;
• dezvoltarea interesului elevilor pentru lumea afacerilor.
• formarea unei perspective economice asupra propriei persoane
• oferirea de instrumente teoretice si practice pentru intelegerea rolurilor jucate de oameni în economie ca angajaţi , consumatori,intreprinzatori;
• conştientizarea de către elevi a importanţei educaţiei pentru viitorul lor.
Programul se derulează la clasa a III a B ca activitate extraşcolară îndrumată de înv.Zaharia Floarea
Programul Prevenirea abandonului şcolar încearcă să arate elevilor cât de important este să iei deciziile potrivite atunci când îţi planifici viitorul. Decizi sau nu sa continui studiile după terminarea liceului? Sau a şcolii profesionale? Vrei să urmezi şi o facultate? Ce profesie sau meserie îţi doreşti în viitor? Toate acestea sunt decizii greu de luat, cu impact asupra întregii tale vieţi şi ai nevoie ca oamenii, pe ale căror opinii pui mare preţ, să-ţi fie alături atunci când iei asemenea deciziIntreaga activitate a tinerilor se va desfăşura prin interactiune cu mecanismele economice, ei se vor familiariza treptat cu modul de gandire economic si vor exersa comportamente eficiente.Acest mod de educatie va mari sansele de succes in activitati economice specifice si in gestionarea propriei vieti.
Nu trebuie să uităm că diferenţa dintre elevii „care reuşesc în viaţă” şi cei ”care nu cunosc acelaşi succes” este data nu atat de calitati innascute,cat de aptituduni dobandite de a te pune in valoare in functie de contextul social si de disponibilitatea de invatare si de. motivatia pentru dezvoltare personala. Programul se derulează la clasele a VII a c şi a VIII aB ca activitate extraşcolară îndrumată de prof. Todirică Laurenţiu ; prof.Semian Ioana şi prof.Chirilă Olimpia
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu